Sunday, March 22, 2009

Ilmu Dloruri dan Muhtasab

 
ILMU DLORURI 
yaitu ilmu yang masih bisa berubah hukumnya asal kata: dlorro-yudlorru-dloriiron ?? contoh kasus: babi haram, tetapi bisa menjadi halal bila dalam keadaan darurat. 
Dalil Naqli: Al Maidah 33. 

Diharamkan bagimu (memakan) bangkai, darah[394], daging babi, (daging hewan) yang disembelih atas nama selain Allah, yang tercekik, yang terpukul, yang jatuh, yang ditanduk, dan diterkam binatang buas, kecuali yang sempat kamu menyembelihnya[395], dan (diharamkan bagimu) yang disembelih untuk berhala. Maksudnya: dibolehkan memakan makanan yang diharamkan oleh ayat ini jika terpaksa.

<<>science which still can change its law is word: dlorro-yudlorru-dloriiron ?? case example of: illicit pig, but can become lawful when in a state of emergency.Theorem Naqli: Al Maidah 33 Illicit for you ( eat),blood[394], asap gammon, ( animal flesh) slaughtered on behalf of besides Allah, what choke, what beaten, what fall, which is gored with horn, and pounced on beast, except which you have time to slaughtering. [395], and ( illicit for you) slaughtered for the fetish of. Its intention: enabled to eat illicit food by this sentence if perforced


ILMU MUHTASAB 
yaitu: ilmu yang sudah baku hukumnya. asal kata: hasaba contoh kasus: qishaash. Dalil naqli: Al An’am. SCIENCE MUHTASAB 
science which have the mutual its punishing. word: hasaba follow the example of case: qishaash. Naqli theorem: Al An'Am 


More page...

0 comments:

Post a Comment

Miracle of Islam © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute