Sunday, March 22, 2009

Fasik

 Fasik 
Orang fasik adalah orang mukmin atau orang muslim yang secara sedar melanggar ajaran Allah (Islam) atau dengan kata lain orang tersebut percaya akan adanya Allah, percaya akan kebenaran Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW tetapi dalam tindak perbuatannya mereka mengingkari terhadap Allah dan hukumNya, selalu berbuat kerosakan dan kemaksiatan. 

Definition of Fasik 
 Fasik person is mukmin people or moslem people which conciousness impinge Allah teaching Islam or equally the people believe in the existence of Allah, believe in the truth of brought Islam by Prophet Muhammad SAW but in acting its deed of them disobey to Allah and His law, always do immorality and kerusakan. 

Firman Allah: 
“Orang Fasik adalah orang yang melanggar perjanjian itu teguh, dan memutuskan apa yang diperintahkan Allah (kepada mereka) untuk menghubungkannya dan membuat kerosakan dimuka bumi. Mereka itulah orang yang rugi” [QS Al Baqarah:27]. Allah say : 
" People Fasik is one who impinge that agreement of firmness, and decide what commanded by Allah ( to them) to connecting it and make damage on earth. They are that's one who lose.

More page...

0 comments:

Post a Comment

Miracle of Islam © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute